Prendos Gåvokort är ett exklusivt gåvokortskoncept där vi med omsorg har valt ut de allra finaste gåvorna. Vi har valt att erbjuda starka varumärken och noga utvalda kvalitetsprodukter i våra gåvokort. Vi tycker att det är viktigt att den som köper ett Prendos Gåvokort kan lita på att vi aldrig tummar på kvaliteten, och att den som får ett Prendos Gåvokort har ett attraktivt och noga utvalt utbud av produkter att välja mellan. Några av våra leverantörer är Iittala, Marimekko, Georg Jensen och Newport. Vi garanterar att den som väljer en gåva från ett Prendos Gåvokort får den produkt de faktiskt har valt, vi har två års kvalitetsgaranti samt en nöjd kund garanti som innebär att vi alltid ersätter en gåva om kunden är missnöjd med den eller leveransen av den.
Som köpare av Prendos Gåvokort väljer du vilket gåvokort du vill ge bort. Mottagaren kan göra sin beställning på två sätt - via webben eller genom att posta in den förbetalda beställningstalongen. Mottagaren väljer produkt, leveransdatum samt vilken adress vi ska leverera gåvan till. Därefter levererar vi den valda gåvan direkt hem till mottagarens valda adress på det önskade leveransdatumet. Är man inte hemma när leveransen sker ställs paketet av utanför dörren. Enklare kan det inte bli!
Man ska kunna lita på att gåvan kommer fram i tid.
Vår uppgift är inte bara att erbjuda vackra kort och attraktiva gåvor. Det är också att se till att allt fungerar rent praktiskt. Det spelar ju ingen roll hur bra en gåva är om den inte kommer fram till mottagaren i tid eller om det uppstår en massa krångel på vägen. Det är viktigt att gåvan kommer till mottagaren på rätt dag, eftersom det kan vara en delikatess med begränsad kyltid. Dessutom är det inte särskilt roligt om gästerna har kommit till middagen, men inte hjortsteken som ska serveras.
Hela logistikkedjan ska fungera
Vi aviserar beställningen via mail, om vi har mottagarens e-postadress. Dessutom svarar vår kundservice på alla frågor under mån-tors mellan 8-17 och fre mellan 8-16. Samtliga leveranser till mottagaren sker med svenska Posten mellan 8-16. Om mottagaren inte är hemma, ställs paketet utanför dörren. Tillsammans har vi 25 års erfarenhet av att leverera gåvor. På så sätt har vi lärt oss en hel del om logistik. Till vår hjälp har vi ett logistiskt system som är integrerat med Postens leveransinformation som ger oss fullständig kontroll.
Reklamation och garanti
Skulle man som mottagare inte vara nöjd med sin gåva eller leveransen av den, ersätter vi den alltid med en ny. Vårt produktutbud ska hålla högsta kvalitet och därför erbjuder vi två års kvalitetsgaranti på alla hårda produkter. Vår målsättning är att alla ska vara nöjda med sin gåva - vi gör allt för mottagarens bästa!
Utnyttja vår printservice - tryck din logotyp och hälsning på kortet!
Med logotypen på kortet blir det tydligt vem gåvan kommer ifrån. Du bestämmer hur stor logotypen ska vara och vilken hälsning som ska tryckas i gåvokortet. Du kan också välja typsnitt, storlek och färg på hälsningen. Vill man bara trycka en personlig hälsning på gåvokortet går det också bra. Det kan ju bli lite tröttsamt att själv skriva alla hälsningar.
Egen hemsida
Vi kan lägga upp en hälsning och logotyp som mottagaren möts av vid inlösen av kortet via hemsidan. Ett personligare och trevligt sätt att påminna om vem gåvan kommer från.
Kuvertering & porto
Om du vill kan vi posta ut gåvokorten direkt till respektive mottagare. Vi behöver då mottagaruppgifterna levererade till oss i en excelfil.