Mina sidor

Som inloggad kund har du tillgång till mina sidor där du kan se dina registrerade uppgifter samt orderhistorik för ditt kundnummer hos oss. För att kunna logga in krävs ett användarnamn och lösenord. Det får du i samband med ditt första köp hos oss.

Vanliga frågor

 

På prendo.se kan du enkelt handla profilprodukter, profilkläder och presentreklam med tryck eller utan i bara några få steg!

Handla utan märkning
1. Gå in på önskad produkt
2. Välj antal artiklar samt vilken eventuell variant du vill ha, t.ex. färg
3. Klicka på "Köp utan märkning" för att lägga till produkten i varukorgen.
När du är klar klickar du på knappen varukorgen högst upp till höger på sidan och klickar dig sedan vidare till kassan där du anger dina uppgifter/ loggar in, uppger önskat betalsätt (kort eller faktura) samt slutför ditt köp.
Efter genomfört köp skickas en orderbekräftelse till din e-postadress.

Handla med tryck/märkning
1. Gå in på önskad produkt
2. Välj antal artiklar samt vilken eventuell variant du vill ha, t.ex. färg
3. Scrolla ned och konfigurera märkning. Du kan lägga till flera märkningar på en produkt.
4. Klicka på "Köp med märkning" för att lägga produkten i varukorgen.
När du är klar klickar du på knappen varukorgen högst upp till höger på sidan och klickar dig sedan vidare till kassan där du anger dina uppgifter/ loggar in, uppger önskat betalsätt (kort eller faktura) samt slutför ditt köp. Efter genomfört köp skickas en orderbekräftelse till din e-postadress.

När du handlar produkter med märkning skickar vi alltid korrektur till dig innan vi levererar den färdiga produkten. På så sätt kan du alltid vara trygg när du handlar av oss, även online!

Har du några frågor innan ditt köp, när du genomför ditt köp eller efter ditt köp är du välkommen att kontakta oss på 0155-20 03 40 eller via kundservice@prendo.se. Du kan också kontakta oss via vår live-chatt som vanligtvis är öppen vardagar 8-16.
Du kan betala säkert via Klarna mot faktura eller kort.

Läs mer om Klarna här
Den uppskattade leveranstiden finns angiven på respektive produkt samt märkning. Leveranstiden för hela din order utgörs av den produkt som har längst leveranstid.
Du når oss på 0155-20 03 40 eller via kundservice@prendo.se. Du kan också nå oss via vår live-chatt, öppen vardagar 8-16.
Vi skickar alla varor med DHL.
I dagsläget kan vi endast leverera inom Sverige för beställningar som läggs i webbshopen. För utlandsbeställningar kontakta oss på 0155-20 03 40 eller via kundservice@prendo.se.
Så snart vi mottagit din retur kontaktar vi dig via mail med informationen om att returen är mottagen och administrerad.

Din återbetalning sker så snart vi mottagit och behandlat din retur.
Fick du inte svar på dina funderingar här ovan så är du varmt välkommen att kontakta oss så ska vi svara dig så snart vi kan.

Skicka ett meddelande till oss eller ställ din fråga i vår live-chatt som är öppen vardagar 8-16.

Köpinformation

Priser och betalning

Produkternas priser anges inklusive eller exklusive moms beroende på ditt val i toppen av webbsidan. I kundvagnen och kassan kan du alltid se totalt belopp exklusive samt inklusive moms och information om fraktkostnad.

Betalningsvillkor finns angivet i kassan och är beroende av valt betalningssätt. För ej inloggade kunder erbjuds kortbetalning och för inloggade kunder som är kreditgodkända erbjuds faktura som betalningsalternativ.

Om du som ny kund väljer att betala mot faktura sker en kreditupplysning på ditt organisationsnummer.



Leverans och frakt

Leveranstid anges på respektive produkt. Leveranstiden är en uppskattad leveranstid av produkten och kan komma att ändras. Du blir meddelad om leveranstiden avviker från det som uppges i produktinformationen. Om du lagt flera produkter i varukorgen så gäller leveranstiden som uppges på den produkt med längst leveranstid.

Vi tillämpar en fraktkostnad om 199 kr exkl. moms när du handlar för under 2 500 kr exkl. moms. För ordrar över 2 500 kr exklusive moms är det fraktfritt inom Sverige. I undantagsfall gäller andra fraktpriser. Dessa anges då under respektive produkt.

Leverans sker oftast med DHL Freight.



Garantier och service

Våra produkter säljs med de garantier som våra tillverkare och leverantörer erbjuder oss. Vid ett garantiärende är det i första hand reparation av produkten som erbjuds. Om reparation inte är möjlig ersätts produkten av en likvärdig. Saknas möjlighet till likvärdig produkt så återbetalas köpesumman. Produktgarantin täcker endast ursprungliga fabrikationsfel, d.v.s fel som fanns i produkten vid leverans.

Önskar du utnyttja garantin eller vill reklamera en produkt kontakta vår kundservice på telefon 0155-20 03 40 eller kundservice@prendo.se Vid kontakt med oss, vänligen beskriv ditt ärende samt uppge ordernummer och fakturanummer för lättare hantering.



Returer

Köparen står själv för eventuella returkostnader. I de fall en produkt är defekt eller om varan har blivit skadad pga. felaktig packning står Prendo AB för returkostnaden. Läs mer under reklamationer nedan. Returer ska skickas som brev eller paket, ej mot postförskott. Vid byte av vara skickas den nya varan fraktfritt till mottagaren.

Om du önskar returnera en vara kontakta Prendos kundservice på telefon 0155-20 03 40 eller via kundservice@prendo.se och uppge ordernummer, fakturanummer samt orsak till returen. Du får då ett returnummer som du skall ange tillsammans med din retur.

Återbetalning sker så snart vi mottagit och behandlat returen.



Reklamationer/Ångerrätt

Som företag har du 14 dagars ångerrätt på produkter utan märkning förutsatt att de är i obruten originalförpackning och i oskadat skick. Kontakta kundservice på telefon 0155-20 03 40 eller kundservice@prendo.se och uppge order- och fakturanummer.

Produkter med märkning samt beställningsvaror saknar ångerrätt.

Företagskund skall ankomstkontrollera allt gods för att verifiera att varan är felfri. Inkommer reklamation efter 30 dagar från leverans förbehåller sig Prendo AB rätten att bedöma ärendet enskilt utan hänsyn till tidigare nämnda reklamationsvillkor.

Om du vill reklamera en produkt kontakta Prendos kundservice på telefon 0155-20 03 40 eller via kundservice@prendo.se och uppge order -och fakturanummer samt orsak till reklamationen för att få ett returnummer. Observera att erhållande av returnummer ej är att likställa med godkänd reklamation. Senast 14 dagar efter att du erhållit ett returnummer skall produkten vara oss tillhanda för att kunna bedömas rättvist. Returer skall återsändas i originalförpackning samt väl förpackade i av DHL godkänt emballage. Eventuella transportskador till följd av bristfällig emballering debiteras kund.

Kontakta oss

Har du frågor om att handla på prendo.se ? Tveka inte att höra av dig till oss!
Fyll i formuläret nedan så återkommer vi till dig inom kort!

Live chatt

Prata live med en säljare! Du hittar vår live chat längst ner till höger på sidan.
Om vi är Offline går det bra att lämna ett meddelande i vår chat så återkommer vi nästföljande arbetsdag.

Chatten är live måndag till fredag mellan kl 08.00 - 17.00

Jag vill chatta nu!